czwartek, 20 grudnia 2018

Indukcja czy gaz ?



Indukcja czy gaz ?????
To pytanie zadawałam sobie długo przed rozpoczęciem budowy domu :)
Nigdy wcześniej nie gotowałam na płycie indukcyjnej, przyzwyczajenie podpowiadało mi, żeby zostać przy starym rozwiązaniu czyli płycie z palnikami gazowymi.
Z drugiej strony, bardzo chciałam uniknąć tłustego osadu, kurzu, który tworzy się przy używaniu gazu.
Gdy musiałam decydować o doprowadzeniu instalacji do kuchni, nadal nie byłam do końca zdecydowana i podłączyliśmy prąd i gaz.
I to było bardzo dobre posunięcie, bo przydały się obie :)
Odwiedzając kolejne sklepy ze sprzętem AGD, natknęłam się na idealne rozwiązanie dla mnie :)
Nie musiałam już wybierać :)
Firma TEKA stworzyła płytę, która łączy oba rozwiązania, płytę indukcyjną z gazowym palnikiem.
Zdecydowałam się na model z jednym palnikiem gazowym IG 940 1G AI AL DR TWIN


TEKA ma w swojej ofercie 3 warianty  płyt.



Po czterech miesiącach użytkowania wiem, że to był znakomity wybór !!!!

Mieszkamy na wsi, gdzie dość często zdarzają się przerwy w dostawie energii elektrycznej i wówczas palnik gazowy jest wybawieniem :)
Bez problemu można przygotować obiad dla całej rodziny czy  zagotować wodę na herbatę.

Dodatkowym atutem palnika gazowego jest fakt, że garnki i patelnie, które nie działają na polach indukcyjnych, bez problemu można używać na gazie. Nie trzeba na początek kupować nowych naczyń do gotowania.

Obsługa płyty indukcyjnej jest bardzo prosta i intuicyjna. 
Ma zabezpieczenie przed dziećmi, czasomierz, funkcję power i naprawdę duże pola grzewcze.

Czyszczenie płyty jest banalnie proste, wilgotna ściereczka i ręcznik papierowy w zupełności wystarczają. Przy większych zabrudzeniach używam płynu do naczyń.

Jeśli stoicie przed wyborem indukcja czy gaz, pomyślcie o rozwiązaniu TEKA i już nie musicie wybierać :))



Niebawem pokażę Wam całą naszą kuchnię, bo wreszcie jest skończona :)
Zapraszam również na mojego INSTAGRAMA, gdzie na bieżąco możecie obserwować jak wykańczamy nasz dom :)

Pozdrawiam Was ciepło :)
K.



16 komentarzy:

  1. Znakomite rozwiązanie!I bardzo miły dla oka wygląd..Sama płyta wygląda bezdusznie,musi być palenisko:))Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używamy jej od 7 miesięcy i jestem z niej bardzo zadowolona. Palnik gazowy bardzo się przydaje, gdy brakuje prądu a u nas to częsta sytuacja ;)

      Usuń
  2. Wow, technologia jak z kosmosu. Prezentuje się niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom, to proste ale bardzo praktyczne rozwiązanie :) połączenie idealne :)

      Usuń
  3. Wg mnie gaz zawsze wypadał lepiej ale taka opcja też wygląda ciekawie. Nie widziałem jeszcze takiego połączenia. Przy remoncie będę musiał to rozważyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze byłam zwolenniczką gazu, jedyny minus to tłusty osad, który osiadał w całej kuchni. Po kilku miesiącach użytkowania śmiało mogę polecić połączenie indukcji z gazem. Palnik gazowy ratuje nas gdy brakuje prądu, a gdy chcę szybko zagotować wodę indukcja działa błyskawicznie ;)

      Usuń
  4. Ciekawe rozwiązanie. Chętnie zajrzę też na instagrama skoro tam jest więcej relacji. Coś czuję że macie bardzo fajny domek ;) Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. kuchnia indukcyjna jest moim zdaniem najlepsza obecnie. Ja już nigdy nie wrócę do klasycznej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też bardzo polubiłam indukcję, ale palnik gazowy bardzo się nam przydaje gdy brakuje prądu a u nas to dość częsta sytuacja :)

      Usuń
  6. Genialnie wygląda ta ścianka z mozaiką. Aż chce się podchodzić do garnków! :D Uwielbiam takie dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze pisząc, to pierwszy raz słyszałem o takim rozwiązaniu

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. No nie powiem...zainspirowałaś mnie takiego czegoś szukałam
    ale nie znalazłam cen tych płyt kuchennych na stronie producenta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie chyba nie ma cennika, ale poszukaj w sklepach intrnetowych ze sprzętem agd.

      Usuń