wtorek, 16 stycznia 2018

Budowa domu # Projekt - Kuchnia


Niebawem minie dwa lata od chwili, gdy rozpoczęliśmy budowę naszego domu.
Tak było w maju 2016 roku :)


Tak jest dzisiaj :)


Jeszcze bardzo dużo pracy przed nami, mam jednak nadzieję, że damy radę :)
Powoli zbliżamy się do etapu, na który czekam najbardziej.
Potocznie zwana wykończeniówka, sprawi, że plac budowy zacznie zmieniać się w dom :)
Plany dotyczące wykończenia łazienek i przedsionka, o których pisałam Wam TU , TU i TU są aktualne i nie uległy zmianie.

Obecnie skupiamy się na kuchni a dokładniej na wyborze mebli, sprzętu agd i oświetlenia.
Zrobiliśmy wstępne projekty mebli w Ikea i lokalnej firmie.







Nasz wybór okazał się dość prosty, zdecydowaliśmy się na meble Ikea.
Przekonał nas 25 letni okres gwarancji i bardzo dobre opinie o modelu, który wybraliśmy.
Na 99% meble będą szare, z drewnianym blatem i czarnym agd.


zdj. Ikea

Jak widać na projekcie, w naszej kuchni będzie tylko dolna zabudowa a na ścianach zawiesimy górę od kredensu (rodzinna pamiątka) i otwarte półki.





Oświetlenie w kuchni nie jest zbyt skomplikowane.
Lampa górna


Dwie mniejsze lampki.
Jedna zawiśnie nad zlewem a druga w formie kinkietu na ścianie.


W razie potrzeby dodamy przypinaną lampkę przy półkach i stołową lampkę na stole, którego nie widać na projekcie, a stanie przy ścianie naprzeciwko okien.
Musimy go przerobić/powiększyć ;))


Na ścianach będzie podobna boazeria i tylko pod okapem, miedzy wąskimi oknami damy kafelki.


W kuchni nie może zabraknąć zlewu i baterii



Przed nami jeszcze wybór sprzętu AGD
Ja oczywiście kieruję się stroną wizualną, natomiast stronę techniczną pozostawiam mężowi ;)
Muszę go przekonać do mojego wyboru w temacie lodówki :)
Od początku widziałam ją w naszej kuchni :)))
Jaki będzie finał czas pokaże ;)



Początkowo chciałam by piekarnik i płyta, również były w stylu retro.




zdj. Teka

Jaki sprzęt ostatecznie wybraliśmy napiszę Wam w osobnym poście, bo wbrew pozorom wybór nie był prosty :)

Co myślicie o naszych pomysłach ?

Pozdrawiam Was serdecznie !
K.

****************************************

Piekarniki, płyta gazowa - TEKA

Meble, zlew, bateria - Ikea

Lodówka - Gorenje

Lampy - Westwing

Kafelki - FS Faenza






68 komentarzy:

  1. Zapowiada się świetnie :)
    Meble z IKEA polecam serdecznie i ta gwarancja jest naprawdę kusząca i przydatna.
    Lodówka bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mam nadzieję, że całość stworzy fajny klimat w naszej kuchni :)

      Usuń
  2. Kasiu będzie pięknie, lodówkę gorenje polecam, też długo musiałam pracować nad mężem żeby w końcu ją kupić, za to teraz każdy kto odwiedza nasz dom zachwyca się właśnie nią. Może nie ma żadnych bajerów typu robienie kostek lodu itp., ale za to wyglądem nadrabia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja stawiam na prostotę jeśli chodzi o funkcje sprzętów kuchennych, ale wygląd jednak musi mnie zadowalać ;) Bardzo Ci dziękuję za opinię na temat lodówki :) będzie czym męża przekonywać :)

      Usuń
  3. Będzie pięknie!!!
    Kasiu meble wybraliście piękne. Kolor szary również super. Lodówka cudo:).
    Wszystko pięknie..Nie mogę się doczekać efektu końcowego.. Powiem Ci że jestem w szoku, że to już dwa lata będą jak pierwszy raz napisałaś o budowie i ja jak napisałam że bardzo Wam zazdroszczę;)..może ja za parę chwil będę mogła się pochwalić budową bądź kupnem domu;)..Jedno wiem na pewno jesteś źródłem inspiracji:) pozdrawiam i trzymam kciuki żeby wszystko się udało tak jak sobie wymarzyliście..
    Jola B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle miłych słów :)
      Czas faktycznie biegnie jak oszalały i mam nadzieję, że doczekamy się wreszcie przeprowadzki :)
      Tobie też tego życzę :)

      Usuń
  4. Lodówka marzenie,oglądałam ją na żywo w sklepie-śliczna jest. Wasza kuchnia będzie piękna.Pozdrawiam.
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada sie super, ja niestety nie moge miec mebli z ikea bo mam kuchnie niewymiarowa a oni niestety rozmiary szafek maja standardowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też musi być jedna czy dwie zaślepki, bo zostają wąskie przestrzenie między szafkami.

      Usuń
  6. Ja mam meble robione przez miejscowego stolarza. Też myślałam nad meblami z Ikea i choć barrrrdzo mi się podobają to mąż mnie od tego odwiódł. Stolarz potrafi zniwelować każdą krzywiznę, co w starym domu nie jest bez znaczenia.
    Czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg budowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meble robione u stolarza z pewnością są lepsze, bo "szyte na miarę", ale u nas kuchnia jest tak prosta, że Ikea daje radę :)

      Usuń
  7. Lodówka jest świetna. Kuchnia zapowiada się pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonamy się jak ostatecznie nam wyjdzie :)

      Usuń
  8. Kuchnia pieknie sie zapowiada. Zastanawia mnie tylko, czy slyszalas o ergonomii w kuchni? Postawienie lodowki tak daleko od zlewu zapewni Ci dlugie wycieczki przez kuchnie. Poszukaj zasad urzadzania kuchni z podzialem na czesci funkcjonalne, urzadzenie zgodnie z czestotliwoscia uzywania poszczegolnych jej czesci itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, co to ergonomia w kuchni i myślę, że u nas jest to optymalnie rozwiązane. Kuchnia wbrew pozorom nie jest duża i odległość od lodówki do zlewu, to kilka kroków :)) Znacznie częściej przenoszę rzeczy z lodówki na blat w pobliżu płyty niż do zlewu. Do zlewu zazwyczaj warzywa do umycia. Będzie dobrze :))

      Usuń
  9. To już coraz bliżej... Zapowiada się piękna kuchnia. U nas będzie podobnie, choć kuchnia z tego, co widzę mniejsza. Ikeę mamy daleko. Na szczęście mój tata jest stolarzem i o meble nie musimy się martwić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza kuchnia nie jest wielka ma około 12 m2. Taty stolarza zazdroszczę :))

      Usuń
  10. plany wspaniałe, kuchnia z IKEA to dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. witaj, mam nadzieję, że nie zapomniałaś o o oświetleniu blatu roboczego. Ja mam na razie kuchnię "tymczasową" i już wiem, że brak światła to masakra. może zdecydujesz się na więcej światła, bo w tak dużej kuchni te kilka punktów może być zbyt mało. Ostatnio pomagałam mojemu kuzynowi robić zakupy do jego nowego domu i też zdecydowaliśmy się na Twoją kuchnie i też bez górnych szafek. Wygląda super, a wykonanie mebli nie pozostawia wątpliwości, że warto je kupić. Zazdroszczę ci tej kuchni, moja na razie tylko w formie projektu na komputerze. Może przyjdą lepsze czasy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia nie jest zbyt wielka ;) ma około 12 m2 i jest bardzo widna. Myślę, że oświetlenie, które zaplanowałam będzie wystarczające. Lubię lampy i zawsze mogę dodać jakiś przypinany kinkiet czy stojącą lampę np. na parapecie :)

      Usuń
  12. O mamoooooo! Ta kuchnia będzie boska! Już nie mogę się doczekać efektu końcowego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Będzie pięknie, meble z Ikea sprawdzą się na pewno, sama też mam biały Bodbyn, widzę każdą plamkę i od razu mogę wyczyścić.
    Będę zaglądać, bo my już co prawda mieszkamy, ale pozostało trochę szczegółów do zrobienia.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jeszcze trochę do zamieszkania, ale mam nadzieję, że wreszcie się uda :))

      Usuń
  14. Co do lodówki to trzymam kciuki za udane negocjacje ;)
    Co do mebli zas, to troszkę żałuje że jednak nie bedzie tych czarnych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :) czuję w kościach, że w temacie lodówki będzie ok :))
      Co do koloru mebli zostawiłam sobie 1% na ostateczną decyzję :))

      Usuń
    2. Jakoś ja też tak czuje :)
      No to ciekawa jestem, oj ciekawa tego ostatecznego wyboru koloru :)
      A moją ciekawość wzmaga fakt, ze sama stoję przed takim dylematem, tyle że na ostateczna decyzję mam min 1,5 roku. A ta czerń mnie kusi, oj kusi... :)

      Usuń
  15. Bardzo podoba mi się pomysł z zabudową tylko na dole. Super mieć taką pamiątkę rodzinną w kuchni. Zapowiada się niezwykle piękne połączenie starego z nowym... :) powodzenia i czekam na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od początku chciałam, trochę tę kuchnię urozmaicić :) marzył mi się stary kredens, ale na taki mebel niestety miejsca brak, bo kuchnia wcale nie jest duża. W całym domu chcę łączyć stare z nowym, zobaczymy czy się uda, bo wbrew pozorom, to nie jest łatwe

      Usuń
  16. Kuchnia jak marzenie.Każdy szczegół mi się podoba. Szare meble i te kafelki to strzał w dziesiątkę. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mam nadzieję, że wszystko jakoś ładnie zagra :)

      Usuń
  17. Kasiu będzie cuuudnie!
    Małe pytanie odnosnie boazerii,czy spisze sie nad blatem? Marze o niej,ale to mnie zastanawia.pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie przytulnie i funkcjonalnie.
      Boazerię mam od kilku lat w kuchni, co prawda nie nad blatem, ale to rewelacyjne rozwiązanie !!! pomalowana dobrą farbą idealnie się myje i myślę, że jest świetną alternatywą dla kafli. Możesz również dać boazerię ceramiczną. Pokazywałam taką w poście o projekcie łazienki dolnej. Właśnie ceramiczna boazerię będziemy mieli w łazience.

      Usuń
    2. Dziekuje za odppwiedz! Całuje

      Usuń
  18. Super 👍 Czekam na efekt finalny 😉 My również zdecydowaliśmy się na kuchnię z Ikea. W tym tygodniu rozpoczynamy ją składać 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami składacie meble ??

      Usuń
    2. Tak. Nie raz składaliśmy meble z Ikea, więc mam nadzieję, że nie będziemy mieć problemu. A montaż z Ikea kosztowałby nas kilka tyś zł. co jest znaczną przesadą 😡

      Usuń
    3. To prawda,koszt to dosc wysoki,dlategovmój mąż składał również kuchnie z Ikea.zajęło mu to 4 dni,ale,ze był na urlopie to sporo godzin mu to zajęło.pozdrawiam Lusia

      Usuń
  19. Postęp duży i efekt też :) Kuchnia zapowiada się stylowo. Mnie się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne są te piekarniki stylizowane na starodawne! OMG, sama mam na taki chrapkę :D (Gdyby jeszcze tylko były tańsze!)
    Fajnie wygląda teraz Wasz dom - podoba mi się jego bryła :) Będzie pięknie! A pomysł z szarymi szafkami bardzo mnie przekonuje - widziałam ostatnio tę kuchnię, będąc w IKEI, i musiałam przystanąć i podotykać... Więc jest w niej moc ;)

    Jeśli już jesteśmy przy urządzaniu wnętrz...
    Zapraszam na warsztaty w Kuchni Spotkań IKEA - będziemy rozmawiać o tkaninach, materiałach, wzorach, kolorach i... projektować sypialnię swoich marzeń :D Może to właśnie idealny moment? ;) Zapraszam, kreatywna duszo! http://www.hoo-hooo-things.pl/2018/01/tekstylia-w-sypialni-zaproszenie-na.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przestrzenne wnętrza. Duża kuchnia może i jest większą inwestycją, ale naprawde warto, gdyż w takim pomieszczeniu można rozwinąć skrzydła i poczuć pasję do gotowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza kuchnia nie jest bardzo duża ma około 12 m2 :)

      Usuń
  22. Slicznie! Kasiu ile metrow ma Wasz domek,ile sypialni? Kupilismy ziemie i teraz rozgladamy sie za projektami domow.mieszkamy za granicą,ale myslimy o powrocie za jakis czas.całuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz dom to indywidualny projekt. wymyślony przez nas od podstaw.
      Ma około 200 m2 powierzchni użytkowej w tym 30 m2 garaż.
      Na dole mamy kuchnię, salon, łazienkę, 2 małe pracownie i kotłownię. Na górze 3 sypialnie w tym jedna z garderobą, łazienkę, pralnię i pokój telewizyjny.
      Całość dostosowana do naszego trybu życia i pracy :)

      Usuń
  23. Piękny dom . Niech radość zawsze w nim gości :*

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Te retro piekarniki sa piekne, ale bardzo drogie i wcale niekoniecznie (od stony technicznej) najlepsze. Ja polecam Beko BIR35400XMS, bo czysci sie sam, mega rownomiernie piecze, nie ma opcji poparzenia no i nie jest drogi. Ale każdemu podlug potrzeb:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas ostatecznie piekarnik nie będzie retro ;) ale o naszych ostatecznych wyborach napiszę niebawem w nowym poście :)

      Usuń
  25. Kasiu oczami wyobraźni widzę że będzie pięknie!
    Najbardziej zaintrygowały mnie otwarte półki i szafka kredensowa, nadgryziona zębem czasu. Czekam zatem na zdjęcia realizacji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od początku chciałam otwarte półki i stary kredens :) niestety na kredens nie mamy miejsca, zawiśnie więc góra od serwantki :)

      Usuń
  26. Piękny projekt. Z własnego doświadczenia wiem jednak, że zlew przy oknie sprawdzi się tylko w przypadku gdy okno znajduje się trochę wyżej niż blat kuchenny - inaczej nie da się otworzyć okna przez wystającą baterię.
    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeśli będziesz miała płytę gazową, to zerknij na ten model Gorenje http://www.gorenje.pl/produkty/duze-agd/sprzet-do-gotowania/modele/plyty-grzejne/gktg6sy2b/426143 Mam taką i teraz nie wyobrażam sobie innej, chociaż jak mąż ją wybierał, to stukałam się w czoło, po co mu taka gadżeciarska płyta :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Podziwiam
    Budowa domu to ogrom pracy
    Mnie czeka w tym roku kapitalny remont i ta myśl przyprawia mnie o dreszcze a co dopiero budowa
    Niech moc będzie z wami

    OdpowiedzUsuń
  29. Też jestem w fazie wykończenia wnętrza mojego niedawno wybudowanego domu. Wiem jak to jest, masa ciężkich decyzji ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Czekam już na post z efektem końcowym! ^^

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zapowiada się ciekawie i już nie mogę doczekać się efektu końcowego!:)

    OdpowiedzUsuń
  33. super, bardzo podoba mi się pomysł szarych mebli i drewnianego blatu oraz tych drewnianych półek i witrynki, cudowny pomysł. bedzie pieknie

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta pierwsza biała kuchnia jest genialna! Czasem zastanawiam się czy nie przebudować swojej na taki właśnie wzór.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo fajne zestawienia kolorystyczne. W tak urządzonej kuchni pewnie aż chce się gotować.
    Pozdrawiamy,
    9design

    OdpowiedzUsuń
  36. Przy remoncie chyba się zainspiruje :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Teraz w większości projektów stawia się na otwarte kuchnie na salon. Takie rzeczywiscie są najlepsze według mnie. U nas w projekcie między kuchnia a salonem będzie stał kominek dwustronny

    OdpowiedzUsuń
  38. Kuchnia prezentuje się naprawdę pięknie! Za niedługo sama będę projektować swój nowy dom z mężem i mam nadzieję, że uda się wymyślić coś fajnego. Myślimy również nad instalacją systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.

    OdpowiedzUsuń