niedziela, 1 lipca 2012

Metamorfoza abażura

Dzisiaj pokażę Wam jak można odmienić wygląd lampki zmieniając abażur.
Lampka nabiera innego wygladu, gdy dodamy jej trochę koloru. Ja zmieniam abażury, żeby wprowadzić nowy kolor do wnętrza.
Niestety w naszych sklepach mamy niewielki wybór ładnych abażurów….postanowiłam więc sama odmienić zwykły biały….oklejając go tkaniną.
Potrzebne nam będą : abażur, tkanina, klej, pędzle, nożyczki i papier :)



 Z papieru trzeba wyciąć formę, która ułatwi nam docinanie tkaniny. Ja swoją robiłam na zasadzie prób i błędów, docinając ją do wielkości abażura. Jak już się z tym uporacie reszta jest już prosta.



Następnie trzeba odrysować kształt formy na tkaninie i wyciąć ….


Pędzlem nakładam klej w 4-5 etapach. Klej wysycha dość szybko więc nie radzę nakładać go na całość. Na klej nakładam tkaninę tak, żeby pasowała do całości, bo po tym etapie nie można już nic poprawiać.




Po oklejeniu całości robię 0,5 cm zakładkę i przyklejam.
Następnie podklejam dół i górę. Docinam tkaninę na tyle, żeby można ją było ładnie zawinąć i wcisnąć pod obręcze.
Po docięciu nakładam klej i zawijam tkaninę




Przy wciskaniu tkaniny pod obręcze pomagam sobie drewnianym patyczkiem i również przyklejam wszystko etapami.
Gotowy abażur :)



A tak prezentuje się już w parze z lampką :)


24 komentarze:

  1. rewelacja! ciekawe cz na czarnym da rade?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed przyklejaniem nowej tkaniny warto przyłożyć ją na abażur i sprawdzić czy czarny kolor przebija przez nową tkaninę ;) najlepiej na czarny przyklejać trochę grubszy materiał :)

      Usuń
  2. Bardzo dobry tutorial, z chęcią niedługo skorzystam bo już dawno miałam ochotę zmienić abażur w lampie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne, takie proste a taki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  4. łał!!! świetnie, ślicznie i bez szycia co ważne :))))

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł:) Już wiem co czeka moją starą lampkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, napisz mi proszę skąd wzięłaś materiały, które wykorzystałas do abażurów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Tkaniny kupuję przeważnie w sklepach internetowych, na allegro i lokalnych sklepach.
      Ten błękitny materiał był z allegro ale sprzedawca już go nie ma, bo sama chciałam dokupić.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lampka wyszła rewelacyjnie :)pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tutorial, właśnie tego szukałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. widzę klej wikol a właśnie szukałam jakiegoś super kleju:) jak rozumiem zwykły wikol daje radę, mimo ze to klej do drewna? czy to moze jakiś inny wikol?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wikol do drewna jest najlepszy :)))
    Nawet jak tkanina przemoknie, wszystko ładnie wysycha i nie zostają plamy.
    Polecam właśnie ten klej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. czy może to być zwykły materiał bawełniany ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak zwykła bawełna, len itp

    OdpowiedzUsuń
  14. wikol to najlepszy mój "przyjaciel" jest idealny do wszystkiego ale nie sadziłam ze mozna go nawet zastosowac do zmiany abazura

    OdpowiedzUsuń
  15. jestem zauroczona Pani zdolnościami!!!!
    dwa dni temu zakupiłam za grosze lampke z abażurem..szukam materialu i działam!!!!

    OdpowiedzUsuń