środa, 11 lutego 2015

WIANEK ....krok po kroku :)


Od kiedy pokazałam Wam wianki, które szyję np TU dostaję bardzo dużo wiadomości z prośbami o rady jak uszyć taki wianek.
Dawno temu na forum muratora, podzieliłam się małym kursem a dzisiaj pokażę go Wam :)
Oczywiście kolorystyka i dobór tkanin zależy tylko od Waszej kreatywności i wyobraźni.
Przypuszczam, że uszycie pierwszego wianka zajmie Wam kilka ładnych godzin, ale myślę, że warto spróbować !!!

Żeby powstał taki wianek ....


musicie zaopatrzyć się w tkaniny, guziki, kordonek, wypełnienie ale przede wszystkim w CIERPLIWOŚĆ :)))


Na początek z tkaniny z której chcemy zrobić wałek trzeba wyciąć trzy paski o wymiarach 100 na 10 cm. Z takich pasków wychodzi wianek o średnicy około 35 cm. Oczywiście możecie zrobić większy, mniejszy, cieńszy ....zmieniając wymiary pasków.


Każdy pasek składamy na pół prawą stroną do środka i zszywamy zostawiając jeden koniec nie zaszyty.



Następnie powstałe tunele trzeba przewrócić na prawą stronę, najłatwiej robi się to za pomocą długiego patyczka ....ja pod ręka miałam nożyczki ;)





W tym momencie sięgacie po wspomnianą wyżej cierpliwość i wypychacie tunele wypełnieniem do poduszek ;)



Kolejny krok to zszycie trzech wypełnionych tuneli zakończonymi końcami, najlepiej grubą nitką lub kordonkiem. Nie odcinajcie nici bo.....


gdy zapleciecie z nich w warkocz, wstępnie formując koło, zszyjecie tą samą nitką drugi koniec....


 łącząc oba końce warkocza.


Najtrudniejsze za Wami :)))
Kolejny krok to wykonanie kwiatków, które ozdobią wianek.
Mogą być z okrągłymi lub szpiczastymi płatkami.
Z wybranych tkanin należy wyciąć koła o średnicy około 10-12 cm.



Na kwiatek z okrągłymi płatkami potrzeba  5 szt....
Nie będę Wam opisywać, co trzeba z nimi zrobić, bo wydaje mi się, że na zdjęciach widać to dość dobrze.












A tak owlekamy guzik, który będzie środkiem kwiatka....









Kwiatek ze szpiczastymi płatkami robi się z 3 kółek przeciętych na pół....









Gdy wszystkie kwiatki są gotowe (ich ilość zależy od Waszej inwencji) wystarczy je przyszyć do wianka/warkocza i cieszyć się piękną ozdobą :)


Mam nadzieję, że trochę Wam pomogłam a tym samym zachęciłam do działania ;))))

A to kilka przykładów, które wyszły z pod mojej igły :))








Jeśli nie po drodze Wam z igłą i nitką, zawsze możecie zrobić wianki z resztek tkanin.
Wystarczy podrzeć je w paski i zawiązać na styropianowym lub słomkowym wianku.
Efekt będzie taki :)




Ależ wiankowo się dzisiaj zrobiło :)

Na koniec ponownie zapraszam Was na mój BAZAREK  !!!
Do końca tygodnia dodam jeszcze kilka nowości, nie tylko szyciowych ;)

Zapraszam !!!

Pozdrawiam Was ciepło :)
K.

109 komentarzy:

  1. Wszystkie piękne i bajecznie kolorowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Jeden ładniejszy od drugiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne wianki ale dla mnie to i tak za trudne by uszyć hihi

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Muszę zrobić taki wianek! twoje są bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Muszę zrobić taki wianek! twoje są bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super instrukcja i oczywiście piękne wianki. Na pewno spróbuję zrobić:)
    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Jakie piękne wianki. W życiu bym nie wpadła, że można zrobić wianek ze szmatek, a tu proszę jakie dzieła!
    Dziękuję bardzo za wskazówki co i jak, bo na pewno zmajstruję sobie na wiosnę kilka takich wianuszków :)

    Pozdrawiam cieplutko - Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne, bajkowe wianki. A instrukcja wykonania super.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wianki, instrukcja bardzo przejrzysta. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne wianki:-) Kwiatki fantastyczne! Dzięki za tak dokładny tutorial!
    Przy najbliższej wolnej chwili spróbuję swoich zrobić taki wianek, choć do ideału trudno będzie dorównać!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasiu, jaka szkoda, że zamężna jesteś :) Z trzech synów, dwóch mam "do wzięcia" ;) a taka synowa to skarb !!! Podziwiam Twoją kreatywność a za całokształt serdecznie dziękuję.Ja-kompletne beztalencie , zostałam właśnie po przeczytaniu Twojego posta, "natchniona" do wykonania tego wianka.Tak prosto wytłumaczone, że byłoby mi wstyd, abym nie pojęła, gorzej będzie z efektem.Daję sobie kilka dni na całość.Serdecznie Cię pozdrawiam i do zobaczenia tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny Dzięki za instruktaż może się kiedyś skuszę

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne wszystkie,zainspirowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bajkowe te wianki, żeby tak mi się tylko chciało jak mi się nie chce .... może się zmobilizuję bo bardzo mi się spodobał ten pleciony warkocz :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam Kasiu, jak zobaczyłam Twój wianek na forum Muratora. Wzięłam się za szycie podobnego, namęczyłam z kombinowaniem wymiarów, a Ty następnego dnia zamieściłaś wspomniany instruktaż :D. Podziwiam, że ich tyle zrobiłaś, to wiele godzin pracy, choć robienie kwiatków jest przyjemne :).

    OdpowiedzUsuń
  16. mmmm sa takie śliczne ! wszystkie! spróbuje choć jeden zrobić bo dzięki twojej instrukcji krok po kroku wiem za co się zabrać .z ciekawości- a gdzie ty te wszystkie wianki w domu trzymasz ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Kasiu :) ogromnie, ogromnie podziwiam Cię :) wszystko piękne i niezwykle staranne ! Brak słów ! wielkie uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Instrukcja bardzo czytelna, a wianki przepiękne. Kocham wianki, to dla mnie twór doskonały :))\
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej jak dużo tych Twoich wianków. Piękne i dziękuję za podpowiedź jak je zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeju ale ty masz piękne te wianki, dzięku za tutek, własnie śię zastanawiałam jak ty robibisz te kwiatki :)
    ps. Twój wianek wstawiłam na blog Bielsko Szyje jak inspirację wiosenną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam chęć na taki ale jestem chyba za praktyczna...i póki co nie mam gdzie powiesić :P

      Usuń
  21. Jesteś baaaardzo, baaardzo zdolna Kasiu! Przepiękne dzieła sztuki krawieckiej wychodzą spod Twych rąk!

    OdpowiedzUsuń
  22. no powiem tyle piękne :) aż spróbuję taki uszyć tak prosto wytłumaczone że normalnie aż wstyd nie spróbować :)
    pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny tutorial:) - chyba się skuszę na taki wiosenny wianek :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne - zazdroszczę pomysłowości, bo ja to raczej odtwórcza jestem :) - i w związku z tym z całą pewnością skuszę się na taką cudną wiosenną ozdobę.. dzięki za "tutek" :*)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne! Cudowne! Jesteś mega - utalentowana. :-) chylę czoła.

    OdpowiedzUsuń
  26. Każdy inny, a wszystkie piękne. Kurs bardzo obrazowy i dokładny, może kiedyś skorzystam. Póki co czekam na cierpliwość ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Naprawdę kreatywna z Ciebie babeczka! Gratuluję! Takich ślicznych wianuszków jeszcze nie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziekuję za opis,wianek jest tak super że aż sie prosi o tworzenie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne są te Twoje wianki:)
    Niedawno szukałam instrukcji wykonania takich cudeniek,
    a tu pięknie krok po kroku wszystko Rozpisałaś:)
    Dziękuję, na pewno skorzystam,
    muszę tylko rozkminić obsługę mojej maszyny do szycia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Wianki cudo i... juz mnie namówiłaś. Będę próbować i ja :-) dziekuję za instrukcję - pomoże na pewno. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Kasiu,ależ bajkowe cuda można u ciebie spotkać,dokładnie opisane wykonanie,teraz pozostaje tylko zmusić się do działania,z niecierpliwością czekam na więcej.
    Pozdrawiam Danka.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale cuda nie mogę oczu oderwać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny kurs :) mi chyba brak jednak tej cierpliwości :p

    OdpowiedzUsuń
  34. Wianuszek jest cudowny - jak tylko będę miała trochę czasu to skorzystam z tutorialu :-) Bardzo inspirujący jest cały blog - nie tylko ten wpis :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudne wianki. Dzięki Twoim wcześniejszym wpisom zrobiłam swój wianek na Święta . Ale teraz jak pokazałaś "instrukcję" krok po kroku wiem jakie błędy popełniłam:) Następnym razem pójdzie mi lepiej:)
    No i kwiatki- rewelacja:)
    Pozdrawiam gorąco,
    Daria:)

    OdpowiedzUsuń
  36. zabieram się i zabieram do zrobienia takiego wianuszka chyba już od pół roku....ale jakoś zebrac sił i chęci nie mogę pozostaje mi więc podziwianie Twoich:) są cudne.....

    OdpowiedzUsuń
  37. O JA ! Jaki piękny. Świetny torial. Cały czas się zastanawiałam jak go wykonać i już wiem. Myślę, że nie długo się posłużę Twoim tutorialem i zrobię podobny :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeszcze raz dziękuję za tutorial - od dawna zamierzałam wykonać wianek, a tak mnie zmotywowałaś i tak się napatrzyłam, że udało mi się go wyczarować: http://www.patynowyklucz.blogspot.com/2015/02/warkoczowy-wianek.html

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne te Twoje wianki. Może odważę się i też spróbuję. W końcu zbliża się wiosna i fajny pomysł na prezent wielkanocny. Instrukcja zamieszczona przez Ciebie, Kasiu, jest bardzo dokładna za co bardzo dziękuję. Pozdrawiam Cię ciepło i podziwiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Żeby przeoczyć taki wpis!?
    dziekuje za taki kurs.
    Świetnie g przygotowałaś, a wianki cudne i tyle!

    Martita

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny tutorial. Przed Świętami jak znalazł. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Naprawdę cuuudo! Najbardziej podoba mi się wianek świąteczny - ten w szarą kratę oraz ten beżowy (bez wzorów) z kokardą! Ciekawe, czy moje będą takie udane? :P

    OdpowiedzUsuń
  43. Cudowny , świetnie opisane, dziękuję. Mam wielką chęć taki sobie uczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I uszyłam!!! Tu można podziwiać moje wypocinyhttp://myslipisane.blogspot.com.es/2015/12/wianki.html

      Bardzo dziękuję Ci za ten kurs. Bardzo!!!!!

      Usuń
    2. I uszyłam!!! Tu można podziwiać moje wypocinyhttp://myslipisane.blogspot.com.es/2015/12/wianki.html

      Bardzo dziękuję Ci za ten kurs. Bardzo!!!!!

      Usuń
  44. Witam, gratuluję pomysłowości ciekawe wianuszki Pani robi. Śliczne kolory.....pozazdrościć talentu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję pięknie za instruktaż wianuszkowy! Piękne są Pani Tworzenia:)))

    OdpowiedzUsuń
  46. Trafiłam tu przypadkiem, szukając inspiracji do zrobienia ozdób świątecznych i... jestem pod wrażeniem całego bloga! Wielka inspiracja, uwielbiam tę estetykę... Muszę teraz przekopać całego Twojego bloga! CUDO! <3

    OdpowiedzUsuń
  47. Jakich wypełniaczy pani używa, bo mój po wypełnieniu robi się twardy i zbity ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję akrylowy wypełniacz do poduszek. Jest dość sprężysty, ale i tak trzeba go dość umiejętnie wpychać, bo też lubi się zbijać.

      Usuń
    2. a ile potrzeba tego wypeniacza na jeden wianek? :) bede robic pierwszy raz :) to takie kulki?

      Usuń
    3. trudno powiedzieć ile, bo kupuje się go na wagę, ja używam takiego jak widać na zdjęciu, wygląda jak wata cukrowa. Wpychanie kulek do tuneli to istna męczarnia :)

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. coś znalazłam, tylko czy pół kg wystarczy :)

      Usuń
    6. Ja niestety nie pomogę, bo mój wypełniacz kupuje mi znajoma u producenta poduszek w Łodzi.

      Usuń
  48. Przepiekne te wianuszki :) moj faworyt to ten szary w krateczke z gwiazdkami. A gdzie kupilas te piekne płatki sniegu? Sama zrobiłas czy gotowe mozna gdzies dostac? Pozdrawiam i gratuluje talentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki kupiłam na giełdzie kwiatowej

      Usuń
    2. Pani Kasiu, czy może Pani podać namiary na sklep, w którym kupuje Pani wypełnienie? Szukam czegoś właściwego, ale nie jestem ciągle pewna, co wybrać. Nie wiem, jak zachowują się te silikonowe kulki. Byłabym wdzięczna za podpowiedź. Pani prace są genialne. Serdecznie pozdrawiam. Ewelina

      Usuń
    3. Wypełnienie kupuje mi znajoma u producenta w Łodzi. Niestety nie mam do niego namiarów.

      Usuń
  49. cudeńka, pięknie napisane krok po kroku, od grudnia ma na niego ochotę, może na wiosnę się uda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Dziękuję za instrukcję, uszyłam swój wianek. Na swoim blogu dałam linka do Ciebie, tutaj:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Witaj Kasiu,

    Właśnie plotę wianki według Twojego przepisu! Wspaniały, wieczorny relaks po całodziennej opiece nad moją dwójką dzieci. Tak bardzo chcę już wiosny, a Twoje wianki pozwalają o niej cieplej pomyśleć. Przy okazji chciałam Ci powiedzieć, że dopiero teraz widzę, jak pracochłonne i czasochłonne są te wianki. Ubawiliśmy się wczoraj z mężem, bo za nic nie mogłam wypełnić watą tego tunelu. W końcu mąż wpadł na pomysł, że trzonek od tłuczka do mięsa będzie najlepszy;-)) I tak siedziałam z tkaninami, igłą, nitką, laptopem i ... tłuczkiem! Było wesoło! Na jutro zostawiam sobie jeszcze 2 kwiatki.

    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za inspirację,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie cieszę, że moja instrukcja pomogła :)

      Usuń
  52. Piękne. Zaraz się chyba zabiorę jeśli tylko dzieci dadzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. No i się zabrałam - wszystko tak ładnie wytłumaczyłaś, że szycie to czysta przyjemność:) nawet te piękne kwiatki które myślałam, że sobie odpuszczę bo pewnie diablo trudne okazały się bajecznie proste. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  54. piękne :) przyda się tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Super tutorial! Piękne te wianki. I te z kawałków wiązanych też mi się bardzo podobają. Dziękuję za opis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo i w ten sposób można też zrobić na stół na Wielkanoc wianek. Super tutorial, dzięki!

      Usuń
  56. Cuda, panie, cuda :). A pozostałe kwiatki jak się robi (róże i te wypchane)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się pokazać w najbliższym czasie ;)

      Usuń
  57. Witam Pania . Chcialabym oddac pani moje materialy vintage ktore dostalam od mojej babci. Niestety niemam daru szycia i leza w szafie a szkoda ich ..prosze sie do mnie odezwac
    Wercia_1988@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam, wianki są przepiękne. Moja uwagę przyciągnął szczególnie jeden.Wianek marszczony brązowy. Mogłaby Pani napisać jak jest wykonany?
    Dziękuje i pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  59. A ja mam pytanie czy składamy te paski na pół prawa strona wzdłuż długości tak ze po złożeniu będzie 50cm paska a nie 100cm czy wzdłuż szerokości czyli tych 10cm że po złożeniu będzie 5cm?

    OdpowiedzUsuń
  60. Pani Kasiu a jak zrobić wianek z tego jakby tylko wciągniętego i zmarszczonego materiału?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uszyć tunel z materiału i naciągnąć go na obręcz :)

      Usuń
  61. Bardzo fajny tutorial. Wypróbuję z przyjemnością i pierwszy raz zrobię wianki, by ozdobić dom na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Wszystkie wianki są przecudne. Według tej instrukcji zrobiłam już dwa dla siebie i koleżanki. wszyscy są nimi zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  63. a obręcz trzeba przeciąć żeby założyć materiał?

    OdpowiedzUsuń
  64. Pani Kasiu wianki marzenie! Wymyśliłam sobie taki na wiosnę do okna więc czas zabrać się do pracy, jest tylko jedno małe ale spodobały mi się różyczki czy można prosić o tutka wiem, że ma Pani małe dzieci.... i budowę na głowie;o)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. Wszystko piękne i super instrukcja🙂

    OdpowiedzUsuń
  66. Prawdziwe cuda �� gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  67. bardzo ładne:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Bardzo ładny ten wianek! Ja szukam własnie inspiracji na całoroczny wianek z kwiatów! Już znalazłam rewelacyjną hurtownię internetową tutaj https://pm-m.pl/276-artykuly-florystyczne gdzie mam zamiar kupić sztuczne kwiaty, ale nie za bardzo mam pomysł z czego zrobić podstawę!

    OdpowiedzUsuń
  69. Jejku! Jak ja uwielbiam takie cuda!!! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  70. Podziwiam zapał i cierpliwość :) Piękne są te wianki :) Zainspirowała mnie Pani :) Gdzie Pani zakupiła materiały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to lubię robić i może dlatego mam do tej pracy cierpliwość, bo faktycznie jest niezbędna :) Tkaniny od lat kupuje w sklepie internetowym drecotton.pl , link na bocznym pasku mojego bloga.

      Usuń
  71. Wuanuszki przepiękne! Już się zainspirowałam, ale zastanawiam się jakiego rodzaju materiału najlepiej użyć? Czy jest to zwykła bawełna taka hak na pościele czy coś innego? Proszę o odpowiedź jakiego materiału użyła Pani na warkocz a jakiego na kwiatki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  72. cudne te wianki no i chciałam i ja mieć swojego .Mam już 3 panele a nawet w części wypchane ale mam wątpliwości czy aby nie przesadziłam z napełniaczem są nabite na max i nie wiem czy one po napełnieniu mają być "twardymi" walcami czy raczej zamiast koła w przekroju powinny mieć elipsę .pomocy

    OdpowiedzUsuń
  73. Ale ekstra !!! Spróbuje i ja, dzieki za instrukcje ;);):)

    OdpowiedzUsuń
  74. Świetna ozdoba, teraz akurat na święta się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Piękne, aż musiałam sama spróbować.
    Tylko, że ja mam sposób na wypełnienie środka - a mianowicie pomaga mi długa łyżka kuchenna i obcięta butelka po wodzie mineralnej. Za pomocą recepturki przymocowałam do zrobionego jakby lejka i poszło ekspresowo!!! Trzeba tylko kontrolować wypełnienie, ale w porównaniu z normalnym upychaniem kulki poszło migiem.Polecam spróbować. A Twoje wianuszki są piękne !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do wypychania wianków używam innego wypełnienie nie tych kulek ale twój sposób też super :)

      Usuń
  76. Udało mi się dzięki Tobie:D super instrukcja :)
    na jednym wianku zauważyłam masz takie ładne różyczki...sama je zrobiłaś? Powiesz jak ??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj trudno to opisać trzeba zobaczyć a nie robiłam zdjęć jak je robiłam. wpisz w google "jak uszyć róże" znajdziesz sporo filmików ;)

      Usuń
    2. szkoda :( bo jak patrze na te instrukcje to jestem jednak tępa heh...ale dzięki jakoś ogarnę sobie :-)

      Usuń
  77. Wspaniały ten wianek z kwiatkami i instrukcja jest bardzo czytelna. Same zdjęcia a tak wiele mowia. Właśnie skończyłam moj pierwszy wianek i jestem z siebie bardzo zadowolona, a jeszcze bardziej, że znalazłam taki prosty wzór. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  78. A jak zrobić różyczkę z materiału? Bo widzę ze na jednym z wiency pani robila :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Przezdolna z Ciebie Bestia. Super robota. Ja niestety nie umiem szyć i nie mam cierpliwości. Wzrok też mi się pogorszył trochę 😦😦😦
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń