wtorek, 11 grudnia 2012

Świąteczne dekoracje i okrągły obrus


W moim mieszkaniu przybywa świątecznych dekoracji.
Dodatki w tym roku będą spokojniejsze i delikatniejsze z odrobiną czerwieni.
Najwięcej tego koloru jest w kuchni, ale o tym następnym razem ;)



Choinka już wystrojona....najpiękniejsza wieczorem :)


C.D.N. :))

Obiecałam pokazać jak uszyć tildowy obrusik na okrągły stolik.

Z tkaniny trzeba wyciąć koło o średnicy większej o około 1,5 cm od średnicy blatu stolika, oraz pasek o długości obwodu blatu dodając około 3 cm i szerokości około 23 cm.


Następnie należy złożyć pasek na pół .... i odrysować np. od spodeczka półokręgi w odstępie około 0,5 cm...



Wielkość tych okręgów zależy już od Was ;) pasek na zdjęciu ma około 12 cm szerokości już po złożeniu.
Złożenie jest na dole, co ułatwia szycie i wycinanie ....
Całość należy przeszyć .... a następnie odciąć zbędny materiał...



Trzeba dokładnie i ostrożnie przeciąć tkaninę do samego szycia w miejscu gdzie stykają się półokręgi :)
Kolejny krok to przewrócenie całości na prawą stronę....



Na tym etapie trzeba dokładnie zaprasować całą "falbankę" i przeszyć ściegiem zygzakowym górną część paska łącząc tym samym 2 warstwy tkaniny.
Okrągłą część tkaniny też trzeba przeszyć zygzakiem lub owerlokiem.
Następnie zeszyć obie części układając je prawymi stronami do siebie...


Całość przeszyć dookoła  i połączyć ze sobą dwa końce falbanki.
Należy pamiętać, żeby zacząć przyszywania tak od połowy pierwszego półokręgu, bo łatwiej będzie go połączyć z końcem falbanki.
Nie umiałam tego ładnie na zdjęciu pokazać, ale chodzi o to,  że gdy kończymy przyszywanie falbanki zostaje nam mały zapas i wtedy trzeba przerwać szycie i dociąć odpowiednią długość dodając po 1 cm do każdego końca. Nie używam do tego miarki tylko przykładam dokładnie tkaninę i sprawdzam ile materiału muszę zostawić. Tym razem ładnie mi się zgrały 2 końce i  zanim przyszyłam całość, przewróciłam na lewą stronę 2 końce, przyłożyłam je prawymi stronami do siebie i przeszyłam po lewej stronie lewej stronie.
Ponownie przewróciłam na prawą i przeszyłam już do końca falbankę.
Jak widać na zdjęciu połączenie dwóch końców nie jest perfekcyjne ale jeszcze nie wiem jak zrobić , żeby było idealnie równo ;)



Efekt końcowy :)




Pozdrawiam :)
Kasia



45 komentarzy:

  1. Piękna choineczka, dekoracje cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć , podziwiam Twój talent do szycia, ja w tym temacie raczkuję i potrzebuje wsparcia . Jeśli pozwolisz to zagoszczę u Ciebie i zapraszam na rewizytę na moim blogu http://homefocuss.blogspot.com/
    pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, jak tylko będę mogła to chętnie pomogę i podpowiem jak uszyć daną rzecz :)
      Odwiedzę Twojego bloga z pewnością...przed świętami mam 2 dni wolnego... postanowiłam odpocząć i poczytać :)

      Usuń
  3. świetnie osadzona choinka. Dzięki za koleiny diy. Jak zwykle ładne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. aaa i rolety w oknach masz boskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Roletki mam już ze 3 lata...zaczynają mi się nudzić :)
      Za to Twoja w kuchni bardzo mi się spodobała ;)

      Usuń
  5. Slicznie :-) a choineczka przecudna :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. choineczka prześliczna :) obrusik jaki słodziak.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Klimatycznie bardzo u Ciebie już :D Ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko sliczne! Wpadne jeszcze zeby zobaczyc wykonczony obrusik,szkoda ze nie mam zdolnosci krawieckich.Pozdrawiam!Grazyana

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie u Ciebie Kasiu - lubie tak naturalnie ubrane choinki. Czy to jest żywa choinka? Pamietam z muratora u Ciebie taką na pniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choinka jest żywa....jednak nic nie zastąpi prawdziwego drzewka.
      Choinka na pieńku stoi sobie u mnie w pracy.
      Muszę poszukać zdjęcia z zeszłego roku z tą choinką :))

      Usuń
  10. Piękna atmosfera w Twoim domku! Obrusik będzie wyglądał cudnie, jestem o tym przekonana!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczna choinka,tez ubieramy juz w ten piatek:)tak slicznie pachnie pozniej w calym domu!obrusikiem sie zachwycalam ostatnio i mysle,ze zakasam rekawy i tez podobny uszyje,tym bardziej,ze dysponuje okraglym stolikiem:)))
    Pozdrawiam cieplutko:)
    Tysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Obrusik uszyj koniecznie, bo wygląda naprawdę ładnie :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Uwielbiam do Ciebie zaglądać Kasiu :) Twoje mieszkanie jest odbiciem moich wyobrażeń o mieszkaniu idealnym:) A te puszki w reniferki są genialne!
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Oj nie zawstydzaj mnie :) ja też mam wyobrażenie mojego idealnego mieszkania czy domu i jakoś temu mojemu ciągle do niego daleko ;)
      A puszki są z Lidla ;)

      Usuń
  13. Piekne swieta sie tutaj zapowiadaja. Dziekuje za wiele inspiracji! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj! Przeglądanie Twojego bloga sprawia mi ogromną przyjemność :-)
    Piękne rzeczy tworzysz i szyjesz, a Twoje dekoracje robią na mnie ogromne wrażenie.
    Choineczka jest piękna !! Patrząc na zdjęcia można dosłownie "poczuć" atmosferę świąt, która u Ciebie już zagościła.
    Pozdrawiam serdecznie! Weronka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zawsze wcześniej dekoruję mieszkanie, bo na święta zwykle wyjeżdżam i chcę się nacieszyć tą atmosferą :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. Kasiu pięknie u Ciebie na święta! Serdecznie Cię pozdrawiam. Pysiaczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysiaczku, myślałam ostatnio o Tobie :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)
      Może napisz do mnie co u Ciebie słychać ;)

      Usuń
  16. Pięknie świątecznie się u Ciebie dzieje,a ja zauważyłam też jaką Ty masz ładną podłogę;))fajny kursik i te puszki w witrynce....super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Podłoga to zwykłe panele ale ładnie udają stare deski :)

      Usuń
  17. Bardzo u ciebie "śnieżnie" w te święta :) Choinka cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj śnieżnie, śnieżnie :)))
      Śnieżynkami wszyscy się zachwycają :) oczywiście zainteresowanych odsyłam do Ciebie ;)

      Usuń
  18. O jak ładnie u Ciebie. Będę zaglądać. Pozdrawiam świąteczie

    OdpowiedzUsuń
  19. wow! piękne dekoracje :) i ... (powtórzę za Jerzynką) jak zwykle piękne zdjęcia ...
    Kasiu, zrobiłam bombki wg Twojego pomysłu, zakupiłam sprężynki z kółeczkiem, które mi poleciłaś, ale ... no właśnie ... zdjęcia, nie oddają w pełni ich piękna (materiały są naprawdę piękne)- kiepski ze mnie fotograf :( nie zaprzyjaźniłam się jeszcze na dobre
    z naszym Nikonem ... pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj piękne dekoracje zrobiłaś :) Masz śliczne świąteczne tkaniny :)
      Z pewnością zawitam u Ciebie na dłużej i na spokojnie wszystko sobie poczytam i pooglądam :)
      Ja z moim aparatem też jeszcze się nie poznałam :( myślę o jakimś kursie, bo sama nie ogarniam tego aparatu ;)

      Usuń
  20. Witaj Kasiu :)
    Wspaniale u Ciebie .Choineczka cudna ! Uwielbiam śnieżynki :)
    Będę zaglądać często i cieszyć swoje oczy :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, witaj u mnie :)
      Ja podczytuję Twojego bloga od dawna i nieustannie podziwiam wszystko co tworzysz :)
      Jesteś niesłychanie zdolna kobietą !!!!
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  21. Kasiu uwielbiam to jak przystrajasz swoje wnętrze. Wyczuwam jakieś podobieństwa między nami pod tym względem...
    Ściskam
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję bardzo :)
      Też tak kiedyś pomyślałam, że w Twoim domu poczuła bym się jak u siebie :))
      Buziaki :)

      Usuń
  22. Dziękuję za wszystkie miłe komentarze :)
    Moje mieszkanie już świątecznie przystrojone :)
    Jak znajdę chwilkę zrobię kilka zdjęć :)

    Pozdrawiam Was serdecznie :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. Очень красиво, потрясающие идеи, мне очень нравится Ваш блог!) С удовольствием буду читать!) Подушки просто чудо!))

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkie dekoracje są niezwykle urocze, całe mieszkanie bardzo przytulne i ciepłe.
    Obrus bardzo fajnie wykończyłaś, odnośnie połączenia tej falbanki to idealny styk przy kratce jest niemal niemożliwy, można to zakryć jakąś kokardką na przykład, aczkolwiek uważam że nikt nawet nie zwróciłby uwagi na to że kratki idealnie się nie nachodzą :)
    Pozdrawiam
    Także szyjąca Iza

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna choinka, wszystkie dekoracje również, dzięki Tobie zobaczyłam, że uszycie obrusu na okrągły stół nie jest takie trudne, może w końcu odważę się uszyć na swój trójkątny z zaokrąglonymi rogami w podobny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kasiu cóż nowego można napisać jak tylko to, że wszystkie dekoracje śliczne!!!
    Twoja pomysłowość nie zna granic.

    Dziękuję a kurs szycia okrągłego obrusiku.

    Pozdrawiam cieplutko :)

    ps: skąd taka piękna etażerka/patera?

    OdpowiedzUsuń
  27. Obrus piękny w swojej prostocie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł i instrukcja wykonania. Zastosowałam się do niej i wykonałam swój obrus w groszki. Trochę muszę jeszcze popracować nad starannością przy kolejnych robótkach i opanować humory mojej maszyny do szycia, ale bakcyl już połknięty.
    A oto moja wersja obrusu:
    https://goo.gl/photos/scnanmSAa6ik66aE9

    OdpowiedzUsuń